Connect with us

Hi, what are you looking for?

Kisah MalayaKisah Malaya

Uncategorized

> Suami sakan ‘like’ gambar perempuan, Abaikan isteri dalam pantang

Seorang wanita telah meluahkan rasa kesalnya apabila terdapat segelintir kaum suami yang tidak mengambil berat terhadap keperluan isteri terutamanya selepas mereka melahirkan anak.

Menerusi satu hantaran di TikTok, wanita tersebut menceritakan pengalamannya semasa membuat pemeriksaan selepas bersalin di salah sebuah pusat perubatan.

Menurutnya, dia melihat seorang suami yang tidak menghiraukan anak dan isterinya ketika melakukan pemeriksaan kesihatan malah lelaki tersebut sempat melihat gambar wanita seksi di Instagram (IG) dan turut menekan tombol suka pada gambar tersebut.

Saya duduk di kerusi dan di sebelah saya ada seorang lelaki menunggu isterinya menjalankan pemeriksaan ibu dan anak.

Dia tengah ‘syok’ tengok IG perempuan lain, dia cari nama-nama perempuan di akaun IG dan semuanya seksi-seksi.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Saya dekat sebelah perhati jarinya ligat ‘like’ gambar, sedangkan isteri dia tengah jalan terkedek-kedek sakit sambil bawa anak lagi.

Dalam pada itu juga, dia menegaskan bahawa wanita yang baru bergelar ibu sudah semestinya memerlukan perhatian dan pertolongan suami semasa dalam tempoh berpantang.

Perempuan selepas kahwin dia akan ikut suaminya, tak ada kawan suamilah segala-galanya. Selepas itu ada anak pula, emosi ketika pantang dan tengah sakit ini memang gila kalau suami buat hal.

Perempuan apabila sudah ada anak, badan dia takkan sama macam anak dara.

Wanita itu juga turut meluahkan rasa kecewanya terhadap golongan lelaki yang tidak menghargai pengorbanan isteri dan menyelar sikap sesetengah lelaki yang bermata keranjang.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Mungkin lelaki akan memperlekehkan hantaran ini sebab ‘biasalah tu lelaki kan, normal la lelaki macam tu’.

Mungkin awak kena rasa macam mana pasangan halal yang tidur sebantal, mandi sekali..setiap hari matanya menatap ‘benda itu’. Ya setiap hari itulah santapannya.

 

Sumber: OhBulan

Advertisement. Scroll to continue reading.
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like

Uncategorized

NAIROBI, KENYA –  Seorang wanita di  Kajiado, Kenya mengurung dirinya di dalam rumah bersama dua anaknya sebelum membakar kediaman tersebut selepas mendapat tahu bahawa...

Uncategorized

Walaupun sedang menjalani hukuman juvana di sebuah pusat pemulihan, empat pelajar perempuan ini nampaknya masih lagi berkelakuan tidak bermoral. Empat orang pelajar perempuan yang...

Uncategorized

Seorang wanita di Vietnam dilihat hanya tergelak selepas peragut berjaya melarikan diri bersama rantai emas miliknya. Kejadian itu dilaporkan berlaku ketika wanita tersebut sedang...

Uncategorized

Seorang pelajar perempuan telah menjadi mangsa rakannya sendiri apabila dia dikelar. Mangsa telah dikelar dengan menggunakan sejenis pisau dapur. Kejadian ngeri itu telah berlaku...