Connect with us

Hi, what are you looking for?

Kisah MalayaKisah Malaya

Uncategorized

> Lama menyepi, Keadaan terkini M.Daud Kilau mengejutkan orang ramai

Sebut sahaja mengenai Raja Gelek Malaysia, pastinya peminat industri hiburan cukup kenal dengan individu ini.

Popular dengan dengan lagu Cek Mek Molek dan Gila Judi, lagu nyanyian penyanyi ini masih lagi menjadi siulan sehingga ke hari ini dek iramanya yang rancak.

Terbaharu, pemenang Bintang Radio di Singapura 1968 ini telah menjadi buah mulut ramai selepas didakwa sudah meninggal dunia.

Hal ini sekaligus membuatkan beliau mendapat perhatian ramai di mana beliau serta ahli keluarga terpaksa menafikan akan hal itu. Malah, penyanyi berusia 85 tahun ini mahukan mereka yang membuat fitnah tersebut membuat permohonan maaf dengan segera.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Menghidap penyakit jantung, paru-paru berair, kebas kaki dan tangan, Datuk M. Daud Kilau menerusi perkongsian terbaru di TikTok @lindazakariaa masih lagi kuat semangat untuk menghiburkan para peminat.

Walaupun keadaannya yang berkerusi roda serta suaranya tidak lagi seperti dahulu, Datuk M. Daud Kilau dilihat masih lagi mampu menyanyikan lagu hits beliau iaitu Cek Mek Molek.

Difahamkan juga beliau kini banyak berehat di rumahnya di Bagan Datuk, Perak. Rumahnya merangkap galeri buat penyanyi ini turut menyimpan pelbagai seragam baju labuci yang acap kali digunakan beliau semasa bernyanyi di atas pentas.

Antara doa daripada warga Tiktok

Perkongsian yang dibuat pengguna media sosial ini sekaligus telah berjaya mengubat rindu para netizen kepada penyanyi veteran ini di mana rata-ratanya mendoakan agar Datuk M. Daud Kilau akan kembali sihat serta dipermudah segala urusan harian supaya dapat menghiburkan seperti sediakala.

Menerusi sebuah temu bual yang diadakan sebelum ini, beliau memaklumkan bahawa dirinya yang lahir sebagai seorang penghibur masih lagi rindukan untuk menghiburkan para peminat di samping bersyukur dengan kesihatan yang dianugerahkan Allah kepadanya.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Setiap kali kalau rindukan peminat, saya tatap koleksi baju labuci yang masih saya simpan dengan rapi,” ulas Datu M. Daud Kilau.

 

Sumber: Info Rakyat

Advertisement. Scroll to continue reading.
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like

Uncategorized

NAIROBI, KENYA –  Seorang wanita di  Kajiado, Kenya mengurung dirinya di dalam rumah bersama dua anaknya sebelum membakar kediaman tersebut selepas mendapat tahu bahawa...

Uncategorized

Walaupun sedang menjalani hukuman juvana di sebuah pusat pemulihan, empat pelajar perempuan ini nampaknya masih lagi berkelakuan tidak bermoral. Empat orang pelajar perempuan yang...

Uncategorized

Seorang wanita di Vietnam dilihat hanya tergelak selepas peragut berjaya melarikan diri bersama rantai emas miliknya. Kejadian itu dilaporkan berlaku ketika wanita tersebut sedang...

Uncategorized

Seorang pelajar perempuan telah menjadi mangsa rakannya sendiri apabila dia dikelar. Mangsa telah dikelar dengan menggunakan sejenis pisau dapur. Kejadian ngeri itu telah berlaku...