Siapa Sebenarnya “Ramzan Kadyrov” Yg Buat Dunia Gerun Dengannya. Kami Siap Sedia “HAPUSKAN” Regim Myanmar 

silakan share

Pemimpin Chechen Ramzan Kadyrov tiba-tiba menjadi perhatian dunia. Selepas mengeluarkan kenyataan yang kuat, dan memanggil pemimpin Myanmar rejim setan. Kerana telah melakukan pembunuhan beramai-ramai Rohingya.

 

Siapa sebenarnya Ramzan Kadyrov? Inilah profilnya.

Presiden Model

Bernama lengkap Ramzan Akhmadovich Kadyrov, lahir di Tsentoroi, Chechen-Ingush ASSR, Chechnya tarikh 5 Oktober 1976. Di usia yang masih sangat muda ia dilantik menjadi presiden Republik Chechnya, pada tarikh 15 Februari 2007 pelantikan Presiden Vladimir Putin, Chechnya adalah salah satu negara pecahan Kesatuan Soviet pada masa lalu. Sebelumnya, Ramzan Kadyrov adalah komander tentera yang tangguh dalam menghadapi pasukan Rusia demi membela rakyat Chechen.

Presiden Ramzan Kadyrov adalah sosok yang sangat teguh dalam ketaatan menjalankan syariat Islam. Di bawah kepimpinannya, beliau memberikan sokongan penuh kepada orang Islam yang ingin hijab. Ia juga melarang amalan perjudian dan minuman keras. Ketika terjadi penghinaan atas diri Nabi Muhammad SAW oleh kartunis Denmark, ia bertindak balas sangat keras.

Ia menyebut Denmark sebagai negara yang menyokong keganasan kerana ulah salah satu warganya yang menghina Islam atas nama kebebasan. Selanjutnya, Kadyrov melarang semua rakyat Denmark daripada memasuki wilayah Chechnya. Dia juga mengharamkan aktiviti NGO Denmark di Chechnya. Bahkan Kadyrov menghalalkan darah pelukis kartun nabi untuk ‘ditanam hidup-hidup’.

Tidak hanya diketahui oleh firma dan berani, beliau juga dinamakan sebagai contoh dalam menerapkan nilai dan ajaran Islam. Sekurang-kurangnya terdapat beberapa tabiat dan program yang diterapkan pada awal Chechya, termasuk:

1. Habit Daily membaca Sholawat 5000 * / hari
2. Semua Pejabat dan Menteri Negeri Doa Wajib Isya ‘Dan Subuh Bersama di masjid, yang tidak keluar dari kedudukannya
3. Anak lelakinya berusia sekitar 10 tahun telah menghafal al qur’an
4. Suka dengan para ulama ‘dan habaib.

Ramzan Kadyrov juga dikenali sebagai tokoh pemimpin yang suka dan dekat dengan ‘

… Lidahnya tidak pernah dikeringkan dari nyanyian nabi. Beliau juga menjemput semua alat kerajaan untuk membiasakan diri membaca nabi salawat …

Menurut beberapa sumber yang dapat dipercaya Ramzan memang sepertinya sering merendahkan salawat kepada Nabi Muhammad, ketika tidak berbicara.

Walaupun ketegasannya mempertahankan Islam, Kadyrov adalah tokoh yang lembut. Lidahnya tidak pernah dikeringkan dari membaca nasihat nabi. Dia juga menjemput semua alat kerajaan untuk membiasakan diri membaca nabi salawat.

Bukan itu sahaja. Presiden sekarang juga mewajibkan semua polis dan pasukannya berdoa di masjid dan sembahyang subuh. Dikabarkan, sesiapa yang memberontak terhadap perintah ini maka risiko ditolak dari posisinya.

Apabila solat Jumaat tiba, Presiden yang salacious ini tidak mahu berada di barisan hadapan. Ia adalah kerana penghormatannya kepada Habib dan para ulama dalam shaf pertama dan kedua. Oleh itu, dia lebih suka berada di kubur ketiga sahaja.

Wajahnya jauh dari klimis. Orang itu tegas dan tidak bersuara. Suka menyimpan kucing Siam dan singa Afrika.

Ramzan SUKA Bangunan Dan Masjid Terbesar di Eropah

Ramzan Kadyrov berasal dari dunia yang agak keras: ketua tentera bersenjata ketika Chechnya berada dalam keadaan kekacauan dengan keganasan bersenjata. Tetapi dia mempunyai sikap. Sekurang-kurangnya ia dapat dilihat dari ketegasannya untuk menghapuskan amalan buruk. Dia juga melarang perjudian dan alkohol di negaranya.

Satu lagi obsesi terbesarnya. “Saya mahu membina masjid terbesar di Eropah,” Ramzan memberitahu akhbar tempatan The Guardian sebagai meletakkan batu pertama bangunan masjid itu. Kini obsesi itu adalah realiti, sebuah masjid yang mempunyai kapasiti 10,000 jemaah dan masjid terbesar di Eropah telah berdiri di Bandar Chechen Shali.

Majlis ulama Chechnya dalam sidang akhbar berkata masjid baru akan dilengkapi kemudahan pendidikan Islam (madrasah) dan sekolah menghafal Al-Quran (hafidz). “Itulah hasil dari usaha pemimpin kami, (Presiden Chechen) Ramzan Kadyrov,” katanya.

“Chechnya telah mewujudkan keadaan dan menjamin kebebasan untuk belajar dan mengenali Islam,” katanya dipetik pada laman web radio Voice of Russia.

Pembinaan masjid, yang direka oleh pasukan arkitek dari Uzbekistan, dijangka mengambil masa tiga tahun.

Hari ini Chechnya sudah mempunyai masjid besar, Masjid Akhmad Kadyrov, yang dikenali sebagai ‘Heart of Chechnya’ (jantung Chechnya). Akhmad Kadyrov adalah bapa Ramzan Kadyrov. Checnya adalah sebuah negara Islam yang ingin memulihkan sejarah Islam dan kebesaran Islam pada masa lalu.

Sejak dipilih sebagai presiden, Ramzan sibuk dengan tugas pengurusan negeri. Banyak pihak menilai, Chechnya yang musnah akibat perang, kini mulai memerintahkan kemas dan bersih

Sumber : rakyatbersuara via Ohbuian

silakan share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *